HomeHulp & OndersteuningNederlandse taal

Nederlandse taal

De wereld is vol met taal. Teksten vind je overal om je heen. Je moet ook steeds meer digitaal regelen. Maar wat als je nu moeite hebt om het allemaal te begrijpen of als de taal moeilijk voor je is? Dan loop je, net als veel andere mensen, tegen dingen aan.

Ook binnen de Gemeente Wijk bij Duurstede zijn er inwoners die vragen hebben over of hulp nodig hebben bij lezen, schrijven of rekenen.  Dit kan voorkomen bij volwassenen, jongeren en kinderen, kortom bij iedereen.

Het TaalHuis organiseert ondersteuning door vrijwilligers aan iedereen met een taalvraag in Wijk bij Duurstede, Cothen of Langbroek.  Taal is een belangrijk middel om erbij te horen en mee te doen. Er zijn enthousiaste vrijwilligers die als taalcoaches deelnemers individueel begeleiden en voorlezen aan huis of op school. In de toekomst wordt er een Praathuis opgestart waarin er in groepjes geoefend kan worden.

Voor ondersteuning, signalering, advies of scholing over laaggeletterdheid kunt u bij ons terecht.

Als u vrijwilliger bij het TaalHuis wilt worden neem contact met ons op via taalhuis@stichting-binding.nl

Het Taalhuis Wijk bij Duurstede is een initiatief van:

• Vluchtelingenwerkgroep Wijk bij Duurstede
  • Gemeente Wijk bij Duurstede
  • Regionale Sociale Dienst (RSD)
  • Stichting Lezen & Schrijven
  • Bibliotheek Z-O-U-T