HomeHulp & OndersteuningMantelzorgondersteuningStand-by-Duurstede (een vast maatje)

Stand-by-Duurstede (een vast maatje)

Stand-by-Duurstede zorgt ervoor dat een mantelzorger er even tussenuit kan.

Stand-by-Duurstede is een vrijwilligersorganisatie die in de Wijkse gemeente actief is. Onze vrijwilligers vervangen de mantelzorger op afgesproken tijden zodat de mantelzorger even “vrij” heeft. De inzet van een vrijwilliger is gratis (met uitzondering van eventuele kosten voor activiteiten die samen met de zorgvrager ondernomen worden).

Veel mensen zorgen voor hun zieke of gehandicapte partner, ouder, kind, vriend of buur. Die vaste verzorger noemen we de mantelzorger. De zorg die u als mantelzorger geeft kan steeds meer tijd en energie gaan vragen. Een middagje winkelen, deelnemen aan een cursus, sporten of op bezoek gaan zijn voorbeelden van activiteiten die er dan vaak bij in schieten. Regelmatige ontspanning is echter wel belangrijk voor de mantelzorger. Hierdoor kunt u de zorg in de thuissituatie vaak beter volhouden. Een vrijwilliger van Stand-by kan uw taken overnemen, de zogenaamde vervangende mantelzorg. Zelf noemen we Stand-by ook wel een oppasservice: we passen op zodat de mantelzorgers weg kan.

Stand-by: goed gezelschap voor de verzorgbehoevende

Uit ervaring blijkt dat verzorgden het al snel op prijs stellen dat er zo nu en dan iemand anders dan de mantelzorger aanwezig is.

Aanmelden is heel simpel:
  • Neem contact op met Cora Leijtens (tel 06-27283710)  of kijk op de website : www.standbyduurstede.nl en vul het contactformulier in.