Vrijwilliger worden? Wij helpen u zoeken naar passende plek.

Vrijwilliger

• Dit veld is bedoeld voor validatie en moet ongewijzigd blijven.

Stand by Duurstede

Terug naar projecten Stand by Duurstede

Stand-by

betekent letterlijk: op afroep beschikbaar, een invaller
– is een vrijwilligersorganisatie die in de Wijkse gemeente actief is
– werkt voor mantelzorgers die de dagelijkse zorg hebben voor iemand met een handicap of ziekte die niet (lang) alleen gelaten kan worden
– vervangt de mantelzorger op afgesproken tijden, zodat deze eens vrijaf kan nemen
– biedt deze vervangende hulp zonder indicatie van de CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg)
– werkt voor jong en oud

Veel mensen zorgen voor hun zieke of gehandicapte partner, ouder, kind, vriend of buur. Die vaste verzorger noemen we de mantelzorger. De zorg die u als mantelzorger geeft kan steeds meer tijd en energie gaan vragen. Een middagje winkelen, deelnemen aan een cursus, sporten of op bezoek gaan zijn voorbeelden van activiteiten die er dan vaak bij in schieten. Regelmatige ontspanning is echter wel belangrijk voor de mantelzorger. Hierdoor kunt u de zorg in de thuissituatie vaak beter volhouden. Een vrijwilliger van Stand-by kan uw taken overnemen, de zogenaamde vervangende mantelzorg. Zelf noemen we Stand-bye ook wel een oppasservice: we passen op zodat de mantelzorgers weg kan.

Stand-by: goed gezelschap voor de verzorgbehoevende

Wanneer de mantelzorger er eens tussenuit wil kan Stand-by uitkomst bieden. Door het bieden van vervangende mantelzorg kunt u als verzorgde langer in de thuissituatie blijven doordat de mantelzorger de zorg beter volhoudt. Bovendien blijkt dat verzorgden het al snel op prijs stellen dat er zo nu en dan iemand anders dan de mantelzorger aanwezig is.

Aanmelden is heel simpel:

Mocht iemand behoefte hebben aan een vrijwilliger, dan is aanmelden heel simpel:
– Neem contact op met Hans van Osenbruggen, de coördinator van Stand-by Duurstede. Hij is bereikbaar via telefoonnummer 06 -44943655. Of mail Hans op hansosenbruggen@gmail.com
– Meld iemand aan via Wijk helpt. Bellen kan dan naar 572000, of via de mail op info@wijkhelpt.nl

Bel ons: 0343 473075