Vrijwilliger worden? Wij helpen u zoeken naar passende plek.

Vrijwilliger

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Buurtbemiddeling

Terug naar projecten Buurtbemiddeling

Geluidsoverlast, rommel op straat of bijvoorbeeld hinderlijk parkeren kan irritaties geven tussen buurtbewoners. Buurtbemiddeling kan helpen!

Buurtbemiddeling is voor alle inwoners van Wijk bij Duurstede, Cothen en Langbroek.
U kunt Buurtbemiddeling inschakelen bij beginnende huis-tuin-en keukenconflicten, zoals geluidsoverlast, rommel in het trappenhuis of plantsoen, harde muziek, overhangende takken, blaffende honden,  vernieling, vreemde gewoonten, stank van huisdieren, parkeeroverlast, pesterijen enzovoort….

Buurtbemiddeling kan voorkomen dat problemen tussen buren hoog oplopen of escaleren. Samen met de vrijwillige bemiddelaars proberen de buren zelf een oplossing te vinden voor het probleem. Door  zelf met elkaar in gesprek te gaan verbetert niet alleen de relatie van buur-op-buur, maar ook de sfeer in de straat of buurt.

Meer weten, afspraak maken?
U kunt uw vraag voor Buurtbemiddeling melden bij het Wmo-loket. De coordinator van Buurtbemiddeling zal dan (telefonisch) contact met u opnemen. Het Wmo-loket is de hele week telefonische bereikbaar.
Openingstijden Wmo-loket: Alle werkdagen 08:30-12:30, Woensdagen 08:30-17:00

Coördinator Buurtbemiddeling