Wij helpen u zoeken naar een passende plek!

Vrijwilliger

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mantelzorg ondersteuning

mantelzorgersZorgen voor elkaar is voor veel mensen heel gewoon. Bijna iedereen zorgt wel voor iemand. In veel gevallen is dit heel gewoon zoals een ouder die voor een ziek kind zorgt. Soms is zorg echter veel meer dan de gebruikelijke zorg.

We spreken van mantelzorg als u langdurig zorg of ondersteuning biedt aan iemand binnen uw gezin of familie, aan een vriend of kennis die chronisch ziek, gehandicapt of hulpbehoevend is.

Mantelzorg kan heel leuk en zinvol zijn om te doen, zolang het combineren is met andere belangrijke zaken. Er moet een balans zijn tussen zorgen voor de ander en tijd voor jezelf. Soms is deze balans weg. Als dit langdurig het geval is, voelen mantelzorgers zich zwaar belast en kunnen ze overbelast raken en zelf ziek worden.

De consulent is er voor u!
De consulent Mantelzorg Ondersteuning is er om de zorg voor u draagbaar te houden en u te helpen bij het vinden van oplossingen als dit niet (meer) het geval is. De consulent heeft de beschikking over informatie die voor elke mantelzorger van belang kan zijn.

Waarvoor kun je als mantelzorger bij de consulent terecht?
Informatie en advies over knelpunten die je ervaart
Een luisterend oor en de situatie voor jezelf verhelderen
Begeleiding om oplossingen te vinden voor knelpunten en het inschakelen van hulp
Cursussen en (informatieve) bijeenkomsten voor mantelzorgers

Als u geen problemen ervaart, is het goed om u te melden als mantelzorger. Alleen al om jaarlijks een uitnodiging te krijgen voor de Dag van de Mantelzorger!

Voor meer informatie of een afspraak kunt u contact opnemen met de consulent.
E-mail: mantelzorg@stichting-binding.nl
Telefoon: 0343 473075
U kunt ook gewoon eens binnenlopen op het inloop spreekuur van de consulent: iedere dinsdag 9.00 – 12.00 uur

Download de folder Mantelzorg (pdf)